“We moeten wat met content!” is iets wat bij vrijwel alle bedrijven de afgelopen jaren geroepen zal zijn.
Content op zich is als een glas zonder inhoud; het ziet er leuk uit maar het lest je dorst niet.
Het wordt pas iets als je het woord ‘relevant’ eraan toevoegt. Ofwel relevante content wordt ‘substance’.
Pas dan gebeurt er iets en zal het opvallen.
Echter, hoeveel popartiesten zijn er niet geweest die uit het niets opdoken een #1 hit scoorden en net zo snel weer in de vergetelheid raakten?
Echte waarde voor je ‘fans’ creëer je door consequent waarde te blijven produceren. Een enkel stukje schrijven is niet meer dan een schot in het donker, maar regelmatig informatie delen waar potentiële klanten iets mee kunnen verhoogd de aandacht voor je bedrijf en daarmee de waarde.
Daag lezers uit iets te doen met de informatie die wordt gedeeld.
In elke publicatie is het van belang een sterke ‘call to action’ op te nemen. Deel de hoeveelheid van een vingerhoedje uit een oceaan aan kennis. Dat smaakt naar meer.